Musik mot Cancer är en ideell förening som under sommaren bildats av ideella krafter. Ändamålet är att samla in pengar för donationer till organisationer som främjar arbetet mot cancer på olika sätt. År 2014 donerade föreningen medel till Barncancerfonden Väst och och till alla cancerdrabbade barn och ungdomar som vårdas på NÄL. Initiativtagaren till föreningen är Jan Sjölund, tidigare delägare av JSL Sound i Trollhättan.

Cancer är ju något som tyvärr drabbar alla på något vis. Någon inom familjen insjuknar, en kompis, ja, alla har vi någon som vi vet lider av sjukdomen. Jag kände att jag ville göra något för alla dessa som drabbas direkt eller indirekt. Och då kom jag på idén att sätta samman en grupp som brinner för ändamålet. Tillsammans har vi nu skapat en familjedag där artister kommer att uppträda och det kommer att auktioneras ut signade musikinstrument. Vi vill att dagen ska bli ett bra sätt att uppmärksamma sjukdomen på.

Den 16 november 2014 anordnade föreningen en stor familjedag på Folkets hus i Trollhättan. Flera artister uppträdde på stora scenen, en stor musikauktion ägde rum där massor av musikinstrument som var signade av ett flertal olika artister ropades ut, flera musikaffärer sålde prylar på plats och privatpersoner fick möjlighet att sälja sina musikprylar.

Insamlingen den 8 november 2015 gick oavkortat till Barncancerfonden Väst och till vård av alla cancerdrabbade barn och ungdomar som vårdas på NÄLmmc_pie_chart_2015_web

Vill man bli medlem i föreningen så kan man bli det under fliken ”Vill Du bli medlem”.

Mer information om föreningen, programmet för dagen och auktionen hittas här på vår hemsida: www.musikmotcancer.se

KontaktDen ideella föreningen:

Fotograf / Event / Media

Mobil: 0708-840825

E-post: joachimnyvall@gmail.com

Om Du har en fråga som inte finns med i F.A.Q listan, tveka inte att e-posta Din fråga till oss via formuläret nedan.